NRK har fått innsyn i granskingsrapporten etter ulukka som kosta ein 18 år gamal mann livet i desember i fjor. (Arkivfoto: Anders Totland)

NRK: Feil autovern kan ha bidratt til at 18-åring omkom

Ulukkesanalysegruppa i Statens vegvesen har no levert granskingsrapporten etter dødsulukka på Opsangervegen 27. desember i fjor.

Det er NRK som har fått innsyn i granskingsrapporten.

Artikkelen held fram under annonsen.

I rapporten kjem det fram at 18-åringen bak rattet fekk skrens på bilen i ein slak venstreving på Opsangervegen. Bakenden på bilen slo ut mot høgre og bilen trefte så autovernet i motsett køyrefelt.

Akkurat på denne staden var det ei opning i autovernet, noko som til slutt fekk fatale følgjer.

«Bilen dreier noe, og går sidelengs inn i autovern-avslutningen på andre side av åpningen», vert det skildra i rapporten NRK har fått innsyn i.

– I denne ulukka avviste ikkje rekkverket bilen, slik det skal, seier seniorrådgjevar Terje Vidar Hoel i Statens vegvesen til NRK.

 

Fire kritiske punkt

I rapporten som NRK har fått innsyn i blir fire punkt trekt fram som særleg kritiske for at ulukka som kosta ein 18 år gamal mann livet, og der ein jamnaldrande mann vart kritisk skadd.

    Artikkelen held fram under annonsen.

  • For høg fart forholda tatt i betrakning
  • Is/slaps i vegbana
  • Fleire opningar i autovernet på strekninga
  • Autovernet hadde feil avslutning (ikkje godkjent etter dagens standardar)

 

«Dersom minst en av disse hendelsene ikke hadde inntruffet, kunne ulykkes- og skadeforløpet vært brutt», slår ulukkesanalysegruppa fast.

Hans Olav Hellesøe, leiar for ulukkesanalysegruppa i Statens vegvesen vest seier til NRK at denne typen rekkverk fører til ekstra skadar på køyretøy.

Artikkelen held fram under annonsen.

– Rekkverket på staden var ikkje i samsvar med dagens standard. Denne type avslutningar fører til ekstra skadar på køyretøy, seier Hellesøe.

 

Har skifta ut autovernet

Kvinnherad kommune står som vegeigar og har etter dødsulukka lukka opninga i autovernet på ulukkesstaden.

– Detter er eit eldre veganlegg som blei bygd i tråd med det dåverande regelverket. Me jobbar kontinuerleg med å lukka flest mogleg opningar som ikkje har eit føremål, seier einingsleiar for veg, Per Inge Naterstad, til NRK.

Terje Vidar Hoel i Statens vegvesen fortel vidare til NRK at autovern med slike opningar er vanleg over store delar av landet.

– Det er diverre også ein del slike løysingar på riks- og fylkesvegnettet. Det var godkjent løysingar då dei vart bygde, men ein har lært litt undervegs. Slike løysingar blir ikkje bygde i dag, seier Hoel.